Kurumsal gelişim ve büyüme nihai hedefimiz olduğuna göre iş yönetiminde hangi işletmecilik uygulamasına yatırım yapmamız gerektiğini belirlemek durumundayız. Tek taraflı bir çözüm yok. Danışmanlık ve eğitim hizmet alımlarımızda bakış açımızı, işletmemize katkıyı sürekli artıracak şekilde yapılandırmalıyız. Kaynaklarımızı iyi yönetmemiz ve verimlilik yönetiminde bütünsel yaklaşımı benimsememiz çok önemli.
Peki, ne yapacağız?
Öncelikle kurumsal gelişim ve büyüme kavramlarını öğrenerek farkındalığımızı artıracağız. Uygulama örnekleri, vaka analizleri ve takip aşaması ile de kişisel ve ekip gelişimini sağlayacağız.
Peki, bu kapsamda bir eğitim programı var mı?
Maalesef yok, o zaman etkileşimli öğrenme ortamında gerçekleşecek modüler bir program hazırlamak görevi bizlere düşüyor. Uygulama ve tecrübeyi merkeze alarak bilgilendirme yapmalıyız. Farkındalığı sağlamadan gelişim ve büyüme yoluna giremeyiz. Özgün ve kaliteli içeriği ile hazırlanacak eğitim programı bizlere rehber olmalıdır. Kurumsal gelişim ve büyüme kavramlarını öğrenmeliyiz. Böylece değişim yönetimi uygulamalarını anlamamız ve sağlıklı yorumlama yapmamız mümkün olacaktır. Kurumsal değişimin özeliklerini ve düzeylerini bilmek isteriz. Bilirsek çalışanlarımız ile değişim ve büyüme için önerilecek farklı sistem yaklaşımlarında aktif katılımı sağlayabiliriz.
Değişim yönetiminde günümüz değerlerini örnek uygulamalar ve vaka analizleri ile ele almalıyız. Böylece uygulanabilir modelleri oluşturmak kolaylaşacaktır. Ayrıca çalışanlarımızın da katılımı ile uygulama aşamalarında gerekli müdahaleleri zamanında yapabiliriz. Bireysel ve ekip gelişimi için kullanılabilir araçları da öğrenmeliyiz. Kurumsal beceriler, hedefleri başarma düzeyi, performans geliştirme ve sonuçları, uyumlu takım çalışması, kültürel yapı, süreçler ve kurumsal değişime uyum ve yönetme becerisi üzerine odaklanmalıyız.
Veri ve enformasyon sağlamadan bilgiye dönüşüm süreci gerçekleşmez. Süreç olmadan akıl yürütür ve karar alırsak değişim yönetiminin gelişim ve büyüme bağlamında sonuçları hüsran olacaktır. Unutmayalım ki gelişim ve büyüme sürecinde ölçümleme ile sürekli geri besleme yapmak gerekir. Mevcut organizasyon yapılanmasının çalışanlar tarafından benimsenmesini ve kabul edilmesini sağlamalıyız.
Mevcut organizasyon yapılanmaların ne kadar işlerlik gösterdiğini analiz ettik mi?
O zaman öncelikle iş sahiplerimizi ve iş birimi yöneticilerimizi kurumsal yapı tasarımı konusunda bilgilendirmek gerekliliği ortaya çıkıyor. Sürdürülebilir ve istikrarlı bir gelecek yolunda iş sahipleri ve iş birimi yöneticileri olarak kurumlarımızın etken ve etkili çalışmasına katkı sağlamak istiyoruz. Çalışanlarımız ve kurumsal bünyemiz için en iyi çalışma ortamı sağlamayı arzuluyoruz. Kurum içi öğrenme, gelişim ve uyum fırsatlarını ve yeterliliğini oluşturmaya ve artırmaya çalışıyoruz. Çok taraflı kurumsal gelişim ve büyüme yönlendirmeleri yapmak amacındayız.
Hepimiz tarafından bilinen gerçek ise kaynaklarımızın çok kısıtlı olduğudur. Dolayısıyla eğitim-gelişim uygulamalarına ve danışmanlık çalışmalarına harcayacağımız parayı çok dikkatli kullanmak zorundayız. Yukarıda belirtilen gerekçeleri ile “Kurumsal Gelişim ve Büyüme” eğitim programının bizlere rehber olacak özgün ve başat bir tasarım olmasını bekliyoruz.
Saygılarımızla,
Dr. Öğr. Üyesi Ayhan ARTAR